Jak zarabiać na Instagramie? Gdy Facebook kupił Instagram za sumę 1 miliarda dolarów, wielu ludzi łapało się za głowę, ponieważ kupienie tak prostej aplikacji za tak wielkie pieniądze było nie do pomyślenia. Jednak w ostatnim czasie, młodzi ludzie chętniej rezygnują z Facebooka na rzecz innych, mobilnych aplikacji. Jedną z takich aplikacji jest właśnie Instagram.


Zapytasz – „ale jak to może korzystnie wpłynąć na mój biznes online?”  

Każdy fan niezależnie czy to na Facebooku, Instagram’ie. czy innych mediach społecznościowych to potencjalny klient. Nasz lub jeśli nie posiadamy własnej firmy/produktu to firmy, z którą będziemy współpracować. Im większą ilość followers’ów posiadamy tym więcej ofert współpracy możemy otrzymać i wiadomo przekłada się to również na zyski. Warto skorzystać z tych metod póki Instagram nie ograniczył jeszcze zasięgu jak to jest teraz na Facebooku i w miarę w tym prosty sposób bez żadnych reklam można pozyskać wielu aktywnych obserwujących.

Matematyki nie oszukasz.

“Już w 2016 r. liczba osób aktywnie korzystających każdego miesiąca z Instagrama osiągnęła poziom 500 milionów. To tak, jakby miesięcznie każdy obywatel Unii Europejskiej przeglądał zdjęcia swoich znajomych, celebrytów, ulubionych marek czy wybranych społeczności na Instagramie. Natomiast każdego dnia aplikacji używa ponad 300 milionów osób – niemal dokładnie tyle, ile mieszkańców liczą sobie Stany Zjednoczone. (Dziś na całym świecie Instagram gromadzi około ponad 700 mln użytkowników. W Polsce korzysta z niego 5,9 mln użytkowników )”

Pomyśl, że każda taka osoba to dla Ciebie potencjalny klient. Masz ich dosłownie w zasięgu ręki, więc wystarczy, że podejmiesz odpowiednie działanie, żeby tych klientów przeciągnąć na swoją stronę.


Instagram posiada zupełnie inny klimat, niż Facebook, Twitter czy Youtube. Każdy serwis społecznościowy służy “do czegoś” innego. Instagram to świat obrazów, zdjęć, ale i video. To także dobre miejsce na to, aby w ciekawy sposób pokazać swoją markę. Instagram jest aplikacją mobilną, a większość osób korzysta właśnie z telefonów, dzięki czemu aplikacja jest bardzo na czasie. Oprócz wersji mobilnej ma również okrojoną wersję na komputer, ale mało kto z niej korzysta. Pewnie nawet nie słyszałeś, że taka istnieje, ponieważ Instagram od razu kojarzy się z telefonem. Zaangażowanie użytkowników na Instagramie jest większe niż w innych social media (według badań nawet 15 razy większe) i działa algorytm, dzięki, którym treści w aktualnościach nie pokazują się zdjęcia chronologicznie, ale dopasowane są m.in. do naszych zainteresowań. Na początku opiszę trochę Instagram – tak, żeby każda świeża osoba w tym temacie zrozumiała wszystko od podstaw, następnie przejdziemy do bardziej zaawansowanych funkcji oraz narzędzi.

Ile zarabiają influencerzy?

Dla zwykłego zjadacza chleba, są to olbrzymie kwoty. Miesięczne zarobki zaczynają się od 4 000 do nawet 500 000 zł, a najlepsze jest to, że w tym biznesie nie ma ograniczeń – im większy profil i kreatywność tym większe zarobki. Wiele gwiazd z telewizji przechodzi na media społecznościowe, ponieważ doskonale wiedzą, że teraz nie telewizja, a właśnie media społecznościowe generują największy ruch, a co za tym idzie pieniądze.

W tym dziale skupie bardziej się na Influencerach i opisze w jaki sposób można zarabiać na Instagramie nie posiadając produktu, ani własnej marki. Skoro wiesz już jak wypromować swoje konto na Instagramie to nie pozostaje nic innego jak dowiedzieć się jak możesz na nim zarabiać. Sam Instagram nie ma w sobie wbudowanej opcji monetyzacji, ale przy współpracy z różnymi programami partnerskimi możemy na tym zarabiać (niemałe sumy) i to na kilku płaszczyznach. Nie musimy w tym przypadku mieć produktu, ani własnej marki – wystarczy współpracować z innymi. Na Instagramie możesz zarabiać na kilka sposobów, które teraz Ci wyjaśnie..

Na Instagramie możesz zarabiać:

  • Promując swój produkt lub firmę.
    Na tym oczywiście zarabia się najwięcej.
    Masz własny produkt lub biznes – 100% zysku idzie do Ciebie
  • Przy współpracy z  programami partnerskimi.
    Dołączasz do programu partnerskiego, który oferuje Ci współpracę z różnymi markami. Twoim zadaniem jest wtedy jak najlepsza reklama firmy lub produktu za dany %, produkt lub wcześniej ustaloną stawkę.
  • Tworząc posty sponsorowane
    Możemy również umówić się z bezpośrednio reklamodawcą, że otrzymamy wynagrodzenie za samo dodanie postu, czyli tworzyć tzw. posty sponsorowane na zlecenie. Czasem z jednej takiej współpracy na początku naszej przygody z Instagramem możemy zarobić 50, czasem 150, a czasem nawet 500 zł i to wcale nie posiadając wielkiego konta na Instagramie. W tym przypadku najłatwiej znaleźć firmę, która jest podobna tematycznie do Twojego profilu. Do mnie takie firmy odzywały się same podczas gdy ja budowałem swoje zaplecze.

Wszystko w tym przypadku zależy od popularności konta, modelu rozliczeń i produktów, które promujemy. Niektóre produkty są darmowe, więc łatwo skusić na nie obserwującą nas osobę, inne już płatne, więc wiadomo ciężej, ale zanim zaczniesz zarabiać musisz pamiętać, żeby na początku zdobyć jak największą ilość obserwujących i popularność swojego konta. Zarabianie zaczyna się mniej więcej od około 5.000 obserwujących i jesteś w stanie otrzymywać około 50 złotych za wrzucone zdjęcie, a ta stawka wzrasta z każdym nowym zaangażowanym obserwującym.

1. Własna firma lub produkt

Posiadając własny produkt lub firmę możemy zarabiać na Instagramie najwięcej, ponieważ to my dyktujemy warunki. Wystarczy umiejętnie generować ruch, żeby sprzedawać swój produkt lub usługę i zarabiać 100% marży. Możemy używać do tego zdjęć, video oraz Insta Stories, które rewelacyjnie sprawdza się w sprzedaży. Jeśli mamy konto firmowe i powyżej 10.000 obserwujących możemy umieścić w story link do naszego produktu co jest genialnym rozwiązaniem zwiększającym konwersje. Jeśli nie mamy natomiast takich możliwości i chcemy zacząć od zera promując produkty innych marek – przechodzimy do kolejnego rozdziału. Świetną rzeczą podczas korzystania z Instagrama do promocji swojego biznesu jest to, że możesz wykorzystać wszelkie pokłady własnej kreatywności 😀 Myśl poza schematami.


  • Behind the scenes: jest to bardzo popularny rodzaj zdjęć – wyobraź sobie piękne, ręcznie robione przedmioty pakowane w ozdobne paczki, składaną biżuterię oraz świeże ciasta dopiero co wyjęte z pieca. Jest to interesujące i dodaje autentyczności temu co robisz – ludzie kochają Twoje życie od kuchni! Pokaż czym się zajmujesz!
  • Zdjęcia Twoich klientów: użycie treści tworzonych przez Twoich klientów. Poproś klientów o podzielenie się swoimi zdjęciami Twoich produktów i repostuj je (pobierz “Repost for Instagram”, by repostować zdjęcia Twoich klientów). Jest to doskonała metoda sprzedaży, która doda autentyczności Twojej firmie. Może też posłużyć jako sposób na utworzenie Twojego własnego hashtaga, który będziesz mógł promować wśród Twoich klientów i obserwujących. Np. White Castle prosi swoich klientów o użycie tagu #MyCrave przy swoich zdjęciach. Teraz dzięki temu hashtag’owi mogą repostować ich fotki na swój profil Instagram.

2. Programy partnerskie

Programy partnerskie to firmy, dzięki, którym możemy sprzedawać czyjeś produkty w zamian za prowizję.To jest taki pośrednik, dzięki, któremu możemy skorzystać z ofert różnych firm, które z tym programem współpracują. Do sprzedaży służy specjalny afiliacyjny link, który identyfikuje każdą naszą sprzedaż, więc na bieżąco dowiadujesz się ile rzeczy sprzedałeś.

Program partnerski Aliexpress – Bardzo popularny i znany program partnerski. Wystarczy promować przedmioty, które są w naprawdę atrakcyjnych cenach by otrzymywać z tego prowizję. Aliexpress zna już prawie każdy, ale mało kto wie, że mają swój program partnerski, dzięki, któremu polecając produkty z ich platformy otrzymujemy procent od sprzedaży. Znajdziemy tam dosłownie wszystko od skarpetek po telefony laptopy i wszystko inne.

Promowanie ubrań, butów np. ZalandoZalando to tylko przykład. Programów w których promujemy ciuchy znanych marek jest dużo dużo więcej. Jeśli masz instagram modowy śmiało możesz wybrać ten program partnerski bo jest to pionier w tej branży.

Stylinity – idealne dla blogerów modowych, promuj swoje linki i zarabiaj! Jest to łatwy sposób zarobienia na swoim Instagram’ie.  Ten rodzaj marketingu jest szczególnie popularny wśród profili zajmujących się modą, które wrzucają zdjęcia z linkiem prowadzącym do pełnej listy poszczególnych ciuchów z danej stylizacji na których oni zarabiają dany procent. Na pewno nie raz spotkaliście się z takimi profilami.

3. Posty sponsorowane (mój faworyt)

Szukaj sponsorów i zarabiaj !

Może brzmi to trochę nie najlepiej, ale tylko brzmi. Według mnie to najlepszy sposób zarabiania na Instagramie.. Tworzysz treści sponsorowane dla różnych firm i zarabiasz. W skrócie oznacza to, że wrzucasz zdjęcie lub obrazek promujący daną markę i otrzymujesz za to wynagrodzenie. Bardzo proste i dochodowe! Wystarczy wypromować profil na Instagram’ie, a potem można śmiało czerpać z tego dochód.

Znane marki nie chwalą się tym, że sporo osób ich promuje i że im po prostu za to płacą. Widzisz to zdjęcie powyżej z prawej strony gdzie widnieje logo McDonald’s? Czy pomyślałbyś, że sponsoruje je ta globalnie znana firma? A jednak. To właśnie post sponsorowany. Ty również możesz promować znane marki. Wcale nie musisz sam na własną rękę ich szukać i rozmawiać z prezesami, od tego są programy partnerskie, które są opisane na kolejnej stronie. Wystarczy, że nawiążesz współpracę z daną marką, żeby otrzymywać za to wynagrodzenie. Są również aplikacje jak Indahash, gdzie mamy od razu wyświetlone proponowane posty, stawkę wyliczaną automatycznie i nie musimy nawet nawiązać współpracy z markami. Mamy gotowe oferty z których wystarczy tylko skorzystać, aby zarobić pieniądze.

Serwisy:

  • IndaHash – serwis założony przez polkę, działa w nim ponad 215 941 użytkowników. Bardzo dużo kampanii profesjonalnych marek! Proces promowania wygląda tak, że firma wybiera profile do swojej kampanii, tworzy im opis (ustala #hashtagi oraz @tagi pod kampanie), Instagramowicze dostają powiadomienie o nowej kampanii i zaczynają ją promować, moderatorzy akceptują wpisy, a Ty zarabiasz !

  • Influ.be – polski serwis zrzeszający influencerów.
    Możliwe jest promowanie marek poprzez wiele serwisów social media, nie tylko Instagram.
  • Whitepress.pl – polski serwis do działań content marketingowych, który w swojej ofercie posiada marketing influencerów. Możliwe jest dodanie tam swojego profilu i promowanie marek, które się do nas zgłoszą. Wspierają nie tylko instagram ale również umożliwiają zarabianie na snapchat, linkedin, blogu, youtube! Sam osobiście korzystam z WhitePress, ponieważ uważam, że to jeden z najlepszych programów tego typu. W tym projekcie do niedawna można było sprawdzić stawki innych influencerów. Był pewien profil Suchar codziennie, gdzie codziennie nastolatek wrzucał suchary. Zgadnij ile otrzymuje za 1 sponsorowany post – nawet 15 000 PLN!  

  • TapInfluence jest świetnym narzędziem dla międzynarodowych twórców z Instagrama, którzy szukają okazji na sponsorowane treści. Możesz utworzyć profil, który opisuje Ciebie oraz rodzaj Twoich treści, a firmy zainteresowane współpracą zaproszą Cię do swoich programów partnerskich.

  • ifluenz to kolejne proste w obsłudze narzędzie (międzynarodowe!), dzięki któremu możesz szukać ciekawych kampanii tworzonych przez różne marki oraz promować te, które Ci się spodobają.

4. Sprzedaj swoje zdjęcie

Czemu by nie użyć Instagrama do sprzedaży swoich fotografii?
Jeśli znasz się na fotografii, czy to amatorsko czy profesjonalnie to Instagram jest świetnym narzędziem do reklamowania swoich usług lub sprzedaży zdjęć. Używaj odpowiednich hashtagów, by sprowadzić na swój profil konkretną widownię oraz zamieść w opisie dane do sprzedaży. Pamiętaj też o dodaniu znaków wodnych do swoich zdjęć! Dodatkowo oprócz samego Instagrama jest też kilka stron, na których możesz wrzucić swoje Instagramowe zdjęcia na sprzedaż:

5. Dodatkowe możliwości

Monetyzacja konta na Instagramie jest możliwa na wiele innych sposobów, ale wskazówki, które otrzymałeś podczas tego ebooka pozwolą Ci ruszyć z kopyta. Regularne dodawanie zdjęć, utrzymywanie aktywności i zdobywanie nowych followersów są częścią Twojej pracy, ale oprócz tego musisz znaleźć swój sposób na monetyzację ruchu na swoim koncie. Jeśli powyższe metody Cię nie satysfakcjonują dorzucam jeszcze listę 12 innych sposobów – może któryś przypadnie Ci do gustu.

 Sprzedawaj ‘shoutouts’ na Shoutcarts lub Fiveer.

Na Shoutcarts możemy zarobić poprzez udostępnienie zdjęcia/filmiku z opisem, który wysłał kupujący, dodatkowo możesz ustawić opcję “wykupienia” linku w bio. Fiveer to portal gdzie można sprzedać praktycznie każdą usługę. Sprawdź co znajdziesz po wpisaniu tagu Instagram i jakie są ceny.


Sprzedawaj ‘markowe’ ciuchy

Możesz stworzyć markę odzieżową bez wkładu własnego. Są platformy, które umożliwiają utworzenie sklepu, wrzucenie grafik, stworzenie ciuchów oraz sprzedaż ich z naszego linku a to wszystko bez wkładu własnego. My otrzymujemy marżę za sprzedaż i nie martwimy się niczym innym. Możesz to zrobić przy współpracy z Cupsell.


Zachęć swoich fanów do instalacji aplikacji na telefon

Istnieje mnóstwo firm które posiadają program polecający  i usługi partnerskie. Jeśli zaczyna się booom na jakąś aplikacje, albo duży gracz wypuścił coś nowego to sprawdź czy posiadają taki program. Ludzie przeglądają IG na telefonie więc jedno czy dwa kliknięcia mogą być dla nich niczym jeśli ich odpowiednio zachęcisz. Gry na telefon do instalacji posiada np OgAds.


Promuj profile związane z tematyka Twojego profilu.

Pomaganie małym profilom w rozwoju jest też dobrym sposobem zarabiania. Możesz znaleźć zlecenia na takie usługi na Fiverr lub SEOClerks.


Sprzedawaj przestrzeń na swoim profilu

Skontaktuj się z markami i dużymi graczami z Twojej niszy, zaoferuj reklamę ich produktu w formie postów bądź filmów. Twoi fani nie będą źli bo to nadal będzie ta sama nisza a dostaniesz dolary za promocję produktu. Skontaktować się z markami możesz np poprzez brandbuddies.


Skontaktuj się z firmami powiązanymi z Twoją niszą i promuj ich.

Są teraz miliony firm a marketing jest kluczowym dla nich komponentem.  Skontaktuj się z nimi, powiedz im, że możesz udostępnić ich content wielu osobom – Twoim fanom. Zobacz, co z tego wyniknie. Będziesz zaskoczony tym, jak bardzo będą chcieli wskoczyć na Twój profil.


Zaproś swoich fanów do listy mailingowej

Czy jest lepszy sposób aby zatrzymać swoich wyznawców niż uzyskać ich e-mail? W ten sposób możesz promować swoje treści, produkty i nowe przedsięwzięcia za pośrednictwem 2 mediów – Instagram i e-mail. Jeśli chcesz to możesz sprzedać listy firmom, z którymi już się skontaktowałeś w sprawie swoich promocji.


Promocja produktów z Ceneo lub Amazon

Amazon, największy na świecie sklep internetowy, oferuje program partnerski. Możesz sprzedać dosłownie wszystko na swojej stronie i otrzymać prowizję. Sam proces nie jest skomplikowany a Amazon z chęcią Ci pomoże ustawić wszystko tak jak trzeba oraz posiada poradniki typu ‘Getting Started’. Tak samo można zarabiać na programie partnerskim Ceneo


Promuj inne profile które posiadasz

Dziel się fanami między innymi kontami. Jeśli nie chcesz ‘sprzedawać’ swojego głównego konta, wyhoduj inne, a potem je sprzedaj. Możesz również “przenieść” obserwujących w inne projekt


Sprzedawaj shoutouts na SEOClerks

SEOClerks jest podobny Fiverr ale bardziej nastawiony na marketing internetowy. To niesamowite miejsce na sprzedaż usług Instagramowych. Tutaj jest całkiem duża konkurencja ale jeśli masz dużo fanów to możesz zarobić więcej niż nędzne 5 $ za shoutouts, które otrzymasz od Fiverr.


Promuj kupony

Jeśli nie lubisz promować produktów partnerskich to skorzystaj z programu który umożliwi Ci oferowanie kodów rabatowych. Twoi fani korzystają z ofert wykorzystując rabaty, a Ty otrzymujesz wypłatę i wszyscy są szczęśliwi.


„Płatny repost”

Coś nowego w Polsce. Ściągasz aplikacje repost i wrzucasz post, który ktoś opublikował np. na swoje Instagramowe story, dzięki czemu promujesz jego post, a on Ci za to płaci. Pobierz aplikację Repost i gotowe. Jeśli content jest dobry, nie ma z tym żadnego problemu.


Podsumowanie

Jak widzisz to nic trudnego. Każdy może wypromować swój profil na Instagram’ie w prosty sposób i czerpać z tego dochód. Masz już kilka kreatywnych sposobów, dzięki którym możesz rozpocząć zarabianie na swoim profilu. Jakiego sposobu byś się nie podjął pamiętaj, by zawsze na pierwszym miejscu trzymać swoją markę i traktować cały proces jako biznes. Im bardziej jesteś świadom tego, co możesz zaoferować innym, tym silniejszy przekaz wysyłasz potencjalnym odbiorcom! Staraj się promować wszystko tak, aby nie zrazić do siebie fanów. Wszystko z umiarem.


Plusy:

– Nie musisz inwestować, możesz zacząć od zaraz.
– brak polecania, nie musimy nic polecać aby zarabiać.
– brak limitu zarobków.
– raz zbudowany profil daje nam korzyści na lata.

Minusy:
– musisz to lubić.

Jeśli potrzebujesz narzędzia, które automatycznie pozyska Ci codziennie od 100 - 500 realnych obserwujących to skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy. Posiadam narzędzie, które automatyzuje ten proces. Pierwsze 3 dni testowe za darmo.  Aby uzyskać więcej informacji wpisz w tytule - Instagram narzędzie, a ja wyślę Ci opis jak to wygląda.

Jak oceniasz taką formę zwiększania swojego budżetu?
Napisz w komentarzu jak Ty to widzisz 🙂


W każdym poście na tej stronie opisujące daną metodę zarobku powierzchownie. Jeśli interesuje Cię współpraca na danej płaszczyźnie napisz do nas na e-mail info[małpa]zahajsznetabaluj.pl lub skorzystaj z formularzu kontaktowego – prowadzimy indywidualne mentoringii gdzie od A do Z z wszystkim pomagamy przekazując naszym uczniom dokładne wskazówki co mają robić, aby zarabiać i zwiększać swoje przychody.


Nasza ocena:
  • Poziom trudności
  • Czas do pierwszych zarobków:
  • Przyjemność:
3.7

Podsumowanie

Poziom trudności: Łatwy
Oczekiwanie na pierwsze zarobione pieniądze od rozpoczęcia działań:
Około 3 miesięcy. Zanim wypromujesz swoje konto to tyle czasu zleci.
Możliwości zarobku: 0 zł – 5 000 zł / miesięcznie
Przyjemność: Zależy kto co lubi. Jeśli lubisz robić zdjęcie (niekoniecznie zdjęcia swojej twarzy/postury) to możesz zarabiać na Instagramie.