Czym jest Dropshipping i o co właściwie chodzi w modelu dropshippingu? Dropshipping to model logistyczny. Jest metodą realizacji zamówień, która nie wymaga od firmy utrzymywania produktów w magazynie. Zamiast tego, sklep internetowy sprzedaje towar i przekazuje zlecenie sprzedaży do zewnętrznego dostawcy (hurtowni), który następnie wysyła zamówienie z hurtowni do klienta. Jednakże, wbrew powszechnemu przekonaniu, dropshipping nie jest sposobem na wzbogacenie się. Jasne, wydaje się, że to łatwe pieniądze – sprzedajesz towary innych ludzi i bierzesz wynagrodzenie dla siebie. Ale kiedy weźmiesz pod uwagę wszystkie wady, przeszkody i codzienne zarządzanie, to jest to dalekie od łatwości. Jednakże, jeśli podejdziesz do tego we właściwy sposób i wykorzystasz sprawdzone strategie, dropshipping może pomóc Ci zbudować udany biznes… tylko nie tak szybko, jakbyś tego chciał.
Ujmijmy to w ten sposób: jeśli zajmujesz się tylko dropshippingiem, trudno będzie Ci zacząć; ale jeśli masz już ugruntowaną pozycję w e-commerce, możesz wykorzystać dropshipping do uzupełnienia istniejących usług i ulepszenia swojego sklepu Internetowego o integracje z hurtowniami. Sprzedawaj towar prościej i nie zawracaj sobie głowy ciągłym uzupełnieniem stanów magazynowych.
W tym przewodniku, przechodzimy przez wszystkie problemy z dropshippingiem, które nie są tak nagłośnione jak jego zalety w momencie prowadzenia sklepu internetowego. Ale pomimo swoich wad, dropshipping może być potężnym narzędziem dla marek e-commerce, o ile jest używany właściwie. Wyjaśnimy również, jak prawidłowo korzystać z modelu dropshippingu w Internecie i przedstawimy kilka sytuacji, aby zilustrować to, o czym mówimy. Jeśli jesteś początkujący w dropshippingu, możesz chcieć zapoznać się z FAQ na dole strony, zanim przeczytasz większą część tego przewodnika. Poruszamy zaawansowane tematy, więc lepiej znać podstawy tego e-biznesu i modelu dropshipping, aby wiedzieć jak odpowiednio wybrać hurtownię i przeprowadzić integrację.
5 twardych prawd o Dropshippingu, o których nikt nie mówi
Zanim włożysz wszystkie swoje oszczędności w nowy biznes dropshippingowy… przeczytaj nasz artykuł! Możesz z niego dowiedzieć się czym jest dropshipping, jak prowadzić integracje z hurtowniami oraz poznasz zalety prowadzenia sklepu internetowego w modelu dropshipping, gdy posiadasz już gotowy sklep internetowy. Ciężko jest utrzymać firmę zajmującą się dropshippingiem samemu, nie mówiąc już o rozpoczęciu jej od zera. Oto dlaczego:
1. Niska marża zysku.
Jasne, ponieważ nie musisz zarządzać ani przechowywać własnych zapasów, ogólne wydatki są niskie – ale tak samo jest z zyskami. Oznacza to, że trzeba zrobić dużo tylko po to, aby utrzymać się na powierzchni, nie mówiąc już o zysku. Pomyśl o tym w ten sposób: z każdej sprzedaży, którą robisz, większość pieniędzy idzie do dostawcy (hurtowni). To, co zarobisz, jest w zasadzie pomijane. To ledwo wystarcza na pokrycie wydatków na marketing/reklamę, utrzymanie witryny, zarządzanie zamówieniami sprzedaży i pokrycie godzin pracy biura czy obsługi klienta.
Możesz przewidzieć swoje dochody przy użyciu tych zmiennych (są to średnie, więc będą się zmieniać w zależności od branży i sytuacji):
20% marży.
2% współczynnik konwersji.
Następnie możesz obliczyć roboczy szacunek. Potrzebujesz tego równania:
(Ruch x 0,02) x (Średnia wartość zamówienia x 0,2) = Zysk
Podczas gdy to jest w porządku dla szybkiego szacunku początkowego, istnieje kilka problemów, które należy również rozważyć. Są szanse, że Twój rabat na zakup od producentów i hurtowników będzie mniejszy niż 20%. To nie uwzględnia żadnych dodatkowych kosztów wymienionych powyżej, które trzeba zapłacić od końca. To nie jest ostateczny zysk z Twojej działalności. Dla większości produktów, trzeba będzie wyciąć na swoje zyski, aby utrzymać ceny sprzedaży konkurencyjne. Jeśli uparcie trzymać się swojej 20% marży, inne firmy będą mogły łatwo podciąć Ci skrzydła. Na dodatek, zauważysz, że Twój zysk jest również w dużej mierze zależny od Twojego ruchu, więc jeśli budujesz markę e-commerce od zera, będziesz zmagał się przez długi czas z problemem jak zbudować bazę klientów sklepu internetowego.
Dodatkowo, dropshipping to dużo pracy, bez względu na to, w jaki sposób się go kroi. Mimo, że wydaje się, że nie wymaga rąk do pracy, dropshipperzy zawsze mają do czynienia ze swoimi dostawcami hurtowymi, przetwarzaniem zamówień, zwrotami i obsługą klienta w centrum pomocy sklepu. O wiele rozsądniej jest podejść do modelu dropshippingu, gdy masz już regularne źródło ruchu i nie musisz stawiać wszystkiego na jedną kartę. Możesz wtedy na bieżąco monitorować stan magazynowy i prowadzić sklep internetowy bez obaw.
2. Wysoka konkurencyjność.
Zawsze znajdą się zbyt optymistyczni przedsiębiorcy, którzy skupią się wyłącznie na części „niskie koszty ogólne”, ignorując większość danych powyżej. Ponieważ bardzo mały kapitał jest wymagany, aby zacząć dropshipping, ta niska bariera wejścia oznacza dużą konkurencję, z najbardziej popularnymi rynkami cierpiącymi bardziej niż inne. Zasadniczo, im większa jest firma, tym bardziej może ona obniżyć swoje marże, aby oferować najniższe ceny. Powtarzając to, co powiedzieliśmy powyżej, mniejsze firmy muszą ciąć zyski tylko po to, aby pozostać konkurencyjnym z ich cenami, a w pewnym momencie, to staje się nie do utrzymania.
Co gorsza, istnieje duże prawdopodobieństwo, że możesz nie mieć wyłącznej umowy ze swoimi dostawcami (hurtowniami). Oznacza to, że dowolna liczba konkurentów może sprzedawać dokładnie te same produkty. A jeśli dopiero zaczynasz, Twoi rywale z wieloletnim doświadczeniem mają zasoby, których Ty możesz nie mieć. A to pozwala im podcinać ceny Twoich towarów. Oznacza to, że klienci mogą kupić dokładnie to samo od kogoś innego za niższą cenę – dlaczego mieliby dokonać zamówień w Twoim sklepie?
3. Brak kontroli nad łańcuchem dostaw.
W standardowym e-commerce, jeśli klienci skarżą się na jakość produktu, szybkość realizacji zamówienia lub politykę zwrotów, możesz sam zająć się tymi problemami. W dropshippingu, jesteś mniej lub bardziej zdany na łaskę swojego dostawcy – ale to Ty musisz kierować wiadomość bezpośrednio do klienta sklepu. Dropshipperzy są w zasadzie w pułapce, mając jedynie nadzieję, że dostawca rozwiąże problemy klientów, a jednocześnie zapewniając klienta o czymś, co jest poza ich kontrolą. Do tego dochodzi jeszcze opóźnienie w komunikacji, ponieważ dropshipper krąży pomiędzy klientem a dostawcą (hurtownią). Jeśli jeden z nich odpowiada powoli, cała komunikacja zatrzymuje się, a rozwiązywanie problemów trwa dłużej. W e-commerce, obsługa klienta jest najważniejsza. Nawet najmniejsze przewinienie – takie jak opóźnienie w komunikacji – popycha Twoich klientów prosto w ręce konkurencji. A jeśli są oni skłonni opisać całe zajście, te złe recenzje mogą zakończyć Twój biznes, zanim jeszcze zacznie się na dobre.
4. Kwestie odpowiedzialności prawnej.
Chociaż nie jest to częsty problem dla dropshipperów, warto o tym wspomnieć. Niektórzy dostawcy nie są tak legalni, jak twierdzą i nie zawsze wiesz, skąd pochodzi towar widniejący w Twoim sklepie internetowym. Jeszcze bardziej zwodnicze jest, gdy dostawcy nielegalnie używają logo ze znakiem towarowym lub własności intelektualnej innej firmy, co zdarza się ponadprzeciętnie często. Niezależnie od tego, jakie nielegalne działania podejmują Twoi dostawcy, Ty jesteś automatycznie współwinny. Ten potencjalny problem może być rozwiązany. Potrzebujesz solidnej umowy dropshippingowej, ale nie każdy początkujący dropshippingowiec o tym wie. Jest to coś, o czym musisz pamiętać przy wyborze dostawców towarów (hurtowni).
5. Trudności w budowaniu marki.
Podobnie jak ghostwriterzy czy autorzy tekstów za kulisami, dropshipperzy muszą zrozumieć, że wynagrodzenie za ich pracę trafia do kogoś innego. Jeśli jakikolwiek towar, który sprzedajesz w Internecie jest tak niesamowity, klient skupi się głównie na marce produktu i zapomni całkowicie o doświadczeniu zakupowym związanym z Twoim sklepem. W końcu, to nie Twoje logo jest na pudełku.
Branding jest kluczowy w e-commerce, ponieważ kupujący mają tendencję do odwiedzania swojego ulubionego sklepu internetowego w pierwszej kolejności. Bez lojalności klientów, nigdy nie uzyskasz regularnego ruchu potrzebnego, aby utrzymać sklep internetowy. To kolejny powód, dla którego dropshipping ma więcej sensu dla marek o ugruntowanej pozycji niż dla nowych.
Właściwe podejście do dropshippingu
Dropshipping jest lepszym dodatkiem niż głównym celem działalności. Chociaż jego wady sprawiają, że ciężko jest utrzymać biznes na własną rękę, wciąż oferuje wystarczająco dużo korzyści, aby pomóc firmom e-commerce znacząco poprawić ich biznes.
Rozważ te cztery podejścia do efektywnego wykorzystania modelu dropshippingu.
1. Badanie rynku.
Dropshipping działa lepiej jako środek do celu, a nie jako cel sam w sobie. Podczas gdy długoterminowe zaangażowanie w dropshipping jest nieopłacalne, wykorzystanie go do tymczasowych projektów może być niezwykle użyteczne – szczególnie w badaniach rynkowych. Wykorzystaj dropshipping do zmniejszenia ryzyka związanego z wypróbowywaniem nowych produktów i wykorzystywanych do badań rynkowych. Zamiast zwiększać koszty zapasów poprzez zapełnianie magazynu nieprzewidywalnym produktem, przetestuj go w okresie próbnym w swoim sklepie internetowym za pomocą modelu dropshippingu. To więcej niż tylko odkrycie, czy produkt się sprzedaje, czy nie. Będziesz miał również lepsze oszacowanie, za ile się sprzedaje, dając Ci dokładniejszą liczbę tego, jakiej ilości początkowego zapasu potrzebujesz. Jest to podwójnie ważne przy wypróbowywaniu nowych typów produktów, które zawsze niosą ze sobą nieodłączne ryzyko. Na przykład, może udało Ci się odnieść sukces w sprzedaży produktów dla psów. Czy przełoży się to dobrze również na produkty dla kotów? To może być hit lub porażka, dlatego zawsze można przetestować kilka produktów przez dropshipping (integracja z hurtownią) i zobaczyć, jak to wygląda w przypadku Twojego sklepu internetowego.
2. Ochrona przed nadmierną sprzedażą.
Doświadczone marki e-commerce wiedzą, że wahania rynku nie zawsze są przewidywalne. Zamiast podnosić koszty zapasów poprzez nadmierne dodawanie towarów na stan magazynowy, aby osiągnąć mało prawdopodobne maksimum, posiadanie dostawcy dropshippingu jako kopii zapasowej pozwala Ci zaoszczędzić pieniądze bez utraty sprzedaży. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji sezonowych nadwyżek. Możesz obniżyć koszty, zaopatrując się tylko w zapasy, które wiesz, że się sprzedadzą, a jeśli pojawi się nieoczekiwane zapotrzebowanie na sprzedaż, możesz je zaspokoić dzięki hurtowni dropshipping. Jest to świetne zabezpieczenie przed niepewnością, z którą borykają się wszyscy przedsiębiorcy posiadający sklepy internetowe. Posiadanie opcji dropshippingu stanowi również świetne ubezpieczenie na wypadek ekstremalnych okoliczności. Jeśli coś takiego jak klęska żywiołowa dotknie Twój magazyn, możesz nadal realizować złożone wcześniej zamówienia poprzez dropshipping produktów z innego miejsca. To samo dotyczy opóźnień w wysyłce do Twojego klienta. Jeśli chcesz zachować maksymalne bezpieczeństwo towarów – dropshipping na to pozwala.
3. Strategiczne systemy wysyłkowe.
Jedną z niefortunnych konsekwencji rozszerzania działalności są komplikacje związane z wysyłką. Im dalej od magazynu lub centrów realizacji, tym więcej opłat wysyłki poniesiesz. Dropshipping może być idealnym rozwiązaniem dla niektórych problematycznych lokalizacji, które znajdują się poza dochodowymi regionami. Może wysyłka tak daleko kosztuje zbyt wiele, a może ceny magazynowania są zbyt wysokie, aby uzasadnić utworzenie nowego centrum wysyłkowego. Być może jest to kwestia podatków lub dodatkowych opłat, jak w przypadku wysyłki poza granice kraju. Poleganie na dropshippingu w tych wybranych obszarach może być decydującym czynnikiem w utrzymaniu Cię z dala od kłopotów. Ponadto, tak jak dropshipping może być przydatny w badaniach rynku, możesz go również wykorzystać do testowania nowych lokalizacji. Dlaczego nie skorzystać z dropshippingu na okres próbny w nowej lokalizacji, aby sprawdzić, czy warto otworzyć prowadzić sklep w tym miejscu?
4. Produkty wymagające dużych nakładów na utrzymanie.
Niektóre produkty są droższe w utrzymaniu i wysyłce niż inne. W pewnych okolicznościach bardziej opłacalne może być dla Ciebie korzystanie z hurtowni dropshipping niż magazynowanie towaru we własnym zakresie. Co rozumiemy przez produkty wymagające częstej konserwacji? Wszystkie produkty, które wymagają dodatkowych opłat za przechowywanie lub wysyłkę, takie jak:
Duże produkty – Niektóre produkty zajmują tak dużo miejsca, że ich sprzedaż nie rekompensuje kosztów nadmiernego pomieszczenia magazynowego.
Ciężkie produkty – Jeśli waga produktu sprawia, że jego wysyłka kosztuje zbyt dużo, spróbuj dropshippingu od producenta lub hurtowni.
Produkty kruche – Produkty kruche wymagają szczególnej ostrożności podczas wysyłania. W takich przypadkach dostawca (hurtownia) lub producent może być lepiej przygotowany do spełnienia wymagań tych produktów niż Ty.
Przedmioty wartościowe – przedmioty o wysokiej wartości, takie jak biżuteria, antyki itp., wymagają dodatkowego zabezpieczenia, które nie wszystkie magazyny mogą zaoferować. Zamiast ryzykować kradzież, możesz powierzyć ich przechowywanie komuś, kto będzie w stanie odpowiednio je zabezpieczyć.
Specjalne warunki – Być może chcesz, aby Twój sklep internetowy oferował przedmioty, które muszą być przechowywane w stanie zamrożonym, lub materiały wrażliwe na światło. Jeśli Twój towar wymaga specjalnych warunków, być może lepiej będzie skorzystać z modelu dropshippingu niż magazynować samodzielnie. Jeśli Twoja firma nie specjalizuje się w tego typu produktach, nie ma sensu płacić dodatkowych opłat za magazynowanie i wysyłkę dla niewielkiej części klientów Twojego sklepu internetowego. Ale nadal możesz sprawić, że Twoi klienci będą zadowoleni, oferując te produkty poprzez dropshipping.
Dropshipping: Studium przypadku. Sklep internetowy Dark Horse Marine
Dark Horse Marine jest sprzedawcą niszowym – większość ludzi nigdy nie będzie musiała kupić kotwicy ze stali nierdzewnej. Ale Dark Horse wykorzystuje to na swoją korzyść, nie ograniczając się. Oferują wszelkiego rodzaju rzadkie produkty, którymi zainteresowane będą tylko osoby faktycznie poszukujące kotwicy. Sklep internetowy oferuje „kompletne rozwiązanie dla żeglarstwa”, czyli wszystko od sprzętu do uprawiania sportów wodnych, przez systemy rozrywki na łodzi, po narzędzia kartograficzne. Klient jest wdzięczny, że może zaspokoić wszystkie swoje potrzeby w jednym sklepie internetowym. Dark Horse ostatnio zaktualizowali stronę, aby była szybszym i bardziej przyjaznym dla Google sklepem. I już cieszą się wzrostem ruchu, konwersji oraz ilości zamówień. Według prezesa firmy, około 10% ich działalności to dropshipping. Kiedy zapytaliśmy go dlaczego korzysta z dropshippingu, wymienił kilka tych samych powodów, które wymieniliśmy powyżej:
Testowanie nowych produktów w sklepie internetowym. Dark Horse jest sklepem, który stara się znaleźć właściwą równowagę między elektroniką morską i sprzętem. Ponieważ nie ma jasno zdefiniowanej granicy, jakiego rodzaju „produktów morskich” jego klienci oczekują, eksperymentowanie jest kluczową częścią jego strategii sprzedaży i pozwala na dopasowanie produktów do klienta.
Duże i ciężkie przedmioty kosztują zbyt wiele, aby je przechowywać i wysyłać. To, że coś nadaje się do oceanu, nie oznacza, że nadaje się do magazynu. Kotwice są definicją „ciężkich”, a wiele z ich wyposażenia łodzi jest dużych rozmiarów. Dark Horse jest sklepem, który wysyła te elementy w formie dropshipów, aby obniżyć koszty magazynowania i wysyłki – i reinwestuje te pieniądze w kampanie marketingowe.
Jedną z pierwszych trudności, jakie sklep internetowy Dark Horse napotkał przy modelu dropshippingu, była organizacja logistyki wysyłki, ale ostatnio rozwiązała ten problem dzięki zastosowaniu oprogramowania do zarządzania zamówieniami. Dzięki automatyzacji zyskali więcej czasu, który wykorzystują na innych polach. Matos dalej wyjaśnił, że jednym z powodów, dla których dropshipping sprawdził się w jego firmie, jest fakt, że znalazł on doskonałych dostawców. W tej chwili korzysta z usług dwóch dostawców (hurtowni), ale szuka kolejnych. Priorytetem dla Dark Horse’a przy wyborze dostawców (hurtowni) jest dobre zabezpieczenie produktów – istotne w przypadku elektroniki – a także ich profesjonalizm w dotrzymywaniu obietnic biznesowych. To dobry punkt, z którego każda marka e-commerce może wyciągnąć wnioski: Twoje przedsięwzięcie Dropshipping 'u jest tak udane, jak dostawcy, z którymi zdecydujesz się współpracować.
Jak wybrać najlepszych dostawców towaru do sklepu internetowego
Kiedykolwiek włączasz dropshipping do swojej strategii sprzedaży – w jakimkolwiek charakterze – nawiązujesz partnerstwo biznesowe z dostawcą (hurtownią). Jak już wspomnieliśmy, sprzedając produkt jesteś często zdany na łaskę dropshippera (hurtowni), jeśli chodzi o jakość produktów, terminowość wysyłek, a nawet zgodność z prawem. Oznacza to, że musisz wybierać ich z najwyższą starannością. Przede wszystkim powinieneś zawsze przetestować próbki tego, co oferuje Twój dropshipper. Z jednej strony, chcesz się upewnić, że produkty są zgodne z opisem, ale powinieneś również sprawdzić, czy ich wysyłki towaru spełniają Twoje kryteria strategii sprzedaży. Poza stanem produktów, istnieje jeszcze wiele wątpliwości dotyczących tego, jak Twój dostawca prowadzi swój interes.
Oto lista kontrolna pytań, które warto zadać sobie przed podpisaniem z kimś umowy posiadając sklep internetowy:
Jak postępują ze zwrotami lub uszkodzonymi produktami?
Ile czasu zajmuje im realizacja zamówienia, od sprzedaży do dostawy towaru?
Jak wygląda ich obsługa klienta? (Zachęcamy do sprawdzenia tego osobiście).
Czy oni ubezpieczają zamówienia sklepu?
Czy oferują ochronę przed oszustwami?
Czy można znaleźć recenzje lub referencje online?
Dropshipping dla początkujących: FAQs
Oto kilka prostych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące dropshippingu. Dzięki nim dowiesz się więcej o integracji sklepu z hurtownią, realizacji zamówień oraz przekonasz się czego potrzebujesz, aby klient do Ciebie wrócił.
Jak dokładnie działa dropshipping?
Wspomnieliśmy o tym wcześniej, ale teraz przejdziemy do nieco bardziej szczegółowych informacji. Dropshipping jest wtedy, gdy dostawca (hurtownia) realizuje zamówienia od osób trzecich i wysyła je bezpośrednio do klienta. Innymi słowy, sprzedając przekazujesz zlecenie sprzedaży do dostawcy (hurtowni), który następnie realizuje zamówienie. Nie potrzebujesz do tego celu swojego magazynu. Sprzedawca zazwyczaj płaci za przedmiot z rabatem, pracując bezpośrednio z producentami lub hurtowniami. Ich zysk pochodzi z różnicy w początkowym koszcie elementu i niezależnie od ceny, na której go sprzedają.
Właściciel prowadzący sklep internetowy nie przechowuje towarów na terenie swojego magazynu oraz nie zajmuje się bezpośrednią wysyłką. Zamiast tego, jego główne zadanie polega na skupieniu całej uwagi na marketingu, reklamie i zarządzaniu swoją obecnością w Internecie. Dodatkowo, jest też zobligowany do obsługi klienta.
Jak mogę włączyć model logistyczny dropshipping do mojego biznesu?
Jak wyjaśniliśmy powyżej, dropshipping polecamy tylko jako uzupełnienie tradycyjnego modelu biznesu e-commerce. Zakładając, że jesteś już obecny w Internecie w przynajmniej jednym sklepie internetowym (lub chociaż wiesz, na czym polega idea prowadzenia sklepu internetowego), włączenie dropshippingu (hurtowni) jest podobne do wprowadzenia każdego innego nowego produktu na gotowy sklep, z kilkoma różnicami.
Oto krótki przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców posiadających sklep internetowy:
Zbadaj, jakie produkty będą dobrze pasować do strategii, rynku i bazy klientów Twojego sklepu.
Zbadaj, jak konkurencja sprzedaje dany produkt, a konkretnie jego ceny oraz opcje wysyłki towaru oraz centrum obsługi.
Znajdź najlepszego dostawcę (zobacz naszą listę kontrolną powyżej).
Sfinalizuj proces realizacji zamówienia, który działa dla obu stron i włącz go do swojego systemu. W zależności od oprogramowania do zarządzania sprzedażą, może to być łatwe lub wymagać nieco więcej pracy.
Dodaj do oferty Twojego sklepu i wypromuj nowy produkt. Pamiętaj, aby określić wszelkie specjalne warunki, takie jak zmiany w czasie wysyłki (liczba dni) lub lokalizacji.
Czy dropshipping jest legalny?
Tak, dropshipping jest legalny. Możesz napotkać inne problemy prawne w zależności od tego, kto jest Twoim dostawcą towaru(jaka hurtownia), ale dropshipping sam w sobie jest całkowicie legalną metodą realizacji zamówień. Pamiętaj tylko, jeśli chcesz się zabezpieczyć, zrób to umową dropshippingową.
Ile kosztuje rozpoczęcie działalności dropshippingowej?
Prawda jest taka, że może to być od 0 do około 5.000 zł, w zależności od tego, jak dużo pracy chcesz włożyć. Odpowiedz sobie na pytania ile czasu możesz poświęcić na rozpoczęcie sprzedaży działając w oparciu o dropshipping (integracja z hurtownią) i jakich dodatkowych rozwiązań potrzebujesz.
Jakie korzyści niesie dropshipping?
Istnieje co najmniej pięć powodów, dla których prawie każdy właściciel sklepu internetowego powinien rozważyć model integracji z hurtownią, jeśli chce sprzedawać towar wygodniej.
Dropshipping minimalizuje ryzyko początkowe
Dropshipping to niższe koszty produktów
Dropshipping to niższe koszty magazynowania i logistyki
Dropshipping to szeroka oferta produktów
Dropshipping to elastyczność
Czy opłaca się sprzedawać w modelu dropshipping (integracja z hurtownią)?
Tak, opłaca się sprzedawać w modelu dropshipping. Integracja może być opłacalna dla Twojego sklepu. Dropshipping to model logistyczny o niskim ryzyku, który pozwala na sprzedaż produktów klientom bez ponoszenia ogromnych kosztów bieżących, jak w przypadku hurtowni. Ze względu na te niższe koszty, łatwiej jest osiągnąć rentowność z dropshippingiem o wiele szybciej niż w przypadku innych modeli biznesowych.
Czy muszę zarejestrować działalność gospodarczą, aby móc sprzedawać w modelu dropshipping?
Tak, będziesz musiał zarejestrować swoją firmę, gdy zaczniesz sprzedawać w modelu dropshipping, ale nie ma pośpiechu, aby to zrobić, dopóki nie zaczniesz konsekwentnie dokonywać sprzedaży. Wynika to z faktu, że większość dostawców płatności wymaga od Ciebie danych udowodniających, że Twoja firma posiada takie uprawnienia.
Jakie są niektóre pomysły na produkty dropshippingowe?
Jeśli interesuje Cię integracja, ale nie wiesz od czego zacząć, oto lista pomysłów na produkty, które mogą być inspiracją, aby móc sprzedawać w modelu dropshipping. Staraliśmy się wymienić tylko przedmioty pomocnicze, które mogą pasować do asortymentu każdej branży.
Torby na zakupy wspierające jakąś sprawę lub akcję charytatywną.
Nowatorskie t-shirty.
Śmieszne kubki do kawy.
Motywacyjne zakładki do książek.
Niedrogie zegarki lub biżuteria.
Towary marketingowe (koszulki, torby, kubki, długopisy, itp. z Twoim logo).
W przeciwnym razie, zobacz powyższą sekcję dotyczącą badań rynku, aby uzyskać bardziej spersonalizowane podejście.
Czy dropshipperzy wysyłają towary za granicę?
To się różni w zależności od dropshippera, więc musisz to sprawdzić w hurtowni dropshipping. Przesyłki międzynarodowe mogą szybko stać się drogie, a uzyskanie dokładnych ofert dotyczących opłat za wysyłkę, ceł i opłat celnych dla setek krajów jest skomplikowane. To również zajmuje dropshipperom znacznie więcej czasu, aby przetworzyć zamówienie międzynarodowe, ponieważ jest więcej papierkowej roboty i spędzają nad tym nawet kilka dni. Niektórzy właściciele hurtowni pobierają dodatkową opłatę, podczas gdy inni po prostu nie zawracają sobie tym głowy. Niezależnie od tego pamiętaj – z ich strony to naprawdę dużo więcej pracy poświęconej na zamówienie.
Dropshipping na Allegro
Nowoczesne trendy pojawiają się już w każdej branży, szczególnie łatwo jest im zaistnieć w Internecie. Doskonałym przykładem jest sklep internetowy, jednak nie tylko. Gigantyczne platformy sprzedażowe takie jak Allegro także korzystają z opcji dropshippingu. Największą korzyścią płynącą z korzystania z dropshippingu na platformie Allegro jest niezaprzeczalnie brak konieczności posiadania olbrzymiego magazynu, który musiałby pomieścić towar będący w ofercie. Dodatkowym plusem jest łatwa realizacja zamówień dokonanych w sklepie. Dzięki korzystaniu z dropshippingu oszczędzamy pieniądze, a także czas. Sprzedawaj towar wygodniej na Allegro.
Czy dropshipping jest legalny na Allegro? Tak, dropshipping jest w pełni legalny na Allegro. Pamiętaj, że przygotowując ofertę na Allegro musisz zacząć od dokładnego wypełnienia wymaganych pól związanych z modelem obsługi i czasem realizacji zamówień. Uważaj na to – w sytuacji, kiedy dodasz dużą liczbę ofert w stosunkowo krótkim czasie, Allegro ma prawo zweryfikować Twój towar. Wtedy należy wysłać informację, na czym polega działanie sklepu. W wiadomości uwzględnij hurtownię.
Podsumowanie – dropshipping w sklepie internetowym
Nie chcemy sprawiać wrażenia, że jesteśmy przeciwni – wręcz przeciwnie, uważamy, że dropshipping jest to bardzo użyteczna taktyka obsługi sprzedaży towaru, jeśli jest prawidłowo stosowana. Problem polega na tym, że biorąc pod uwagę jej konkretne wady, dropshipping nie nadaje się dla nowych marek. Ale powody, dla których nie sprawdza się w przypadku nowych firm, stają się tym mniej istotne, im większa jest firma i im więcej ma zamówień.
Na przykład, gotowy sklep o ugruntowanej pozycji na rynku ma już zdrowy przepływ ruchu i nie musi się tak bardzo martwić o budowanie swojej marki. Dlatego właśnie integracja jest świetnym uzupełnieniem dla większości doświadczonych firm e-commerce, które posiadają gotowy sklep internetowy i znają rynek nie tylko od strony sprzedawcy ale także klienta.
Jeśli jednak posiadasz gotowy sklep internetowy, który nie posiada jeszcze integracji na zasadzie hurtowi dropshipping – nic straconego. Integracja z hurtownią może potrwać kilka dni, nie musisz się spieszyć. Upewnij się, że dostawca odpowiedział na wszystkie Twoje pytania dotyczące sprzedaży w Internecie, integracji, znasz poziom obsługi i masz pewność, że podejmujesz współpracę z legalną, rzetelną firmą. Wtedy będziesz miał pewność, że Twoim sklepem zajmują się profesjonaliści.